Existuje veľa ľudí, ktorí nechajú “korporátny svet” a vydajú sa vlastnou cestou. Príbeh Barbory a začiatky jej podnikania ma zaujali hneď na prvý pohľad. Som rada, že sa v rozhovore podelila o svoje životné skúsenosti a prezradila nám trošku viac.
Barborka, zaujal ma tvoj príbeh na stránke underbeauty.sk: “Vyhoretá v korporáte, musela som spraviť zmenu a tak som sa stala šéfkou – samej sebe”. Priblíž nám troška príbeh značky UNDERBEAUTY?
Aby som začala niekde od A :-), 12 rokov som pracovala v rôznych korporátnych spoločnostiach ako nákupca. Je to dosť vyťažená pozícia s množstvom administrácie a auditov pod drobnohľadom celej firmy a to je psychicky náročné. Úprimne povedané, po 45-tke sa to vo mne začalo lámať a stále častejšie som uvažovala, prečo sa tak veľmi naháňam a aký to má zmysel. Pridali sa k tomu stavy úzkosti, depresie, bezdôvodná nervozita a iné zdravotné problémy. A bolo “navarené” :-). Moja myšlienka odísť z korporátneho prostredia teda lietala vo vesmíre už dávno. Vďaka podpore od môjho muža, ktorý povedal – už dosť – som zostala doma.
Vlastne najlepšie mi ide komunikácia, vybavovanie a hlavne baví ma predávať. A tak som prešla na opačnú stranu rieky a založila si e-shop. Tak nejako logicky to vyplynulo z doby, ktorú teraz žijeme. Ja som vôbec netušila v tom čase, čo to všetko obnáša.
Môj manžel pochádza z Turecka, a preto ďalšou prirodzenou voľbou boli výrobcovia v Turecku. Komunikácia v miestnom jazyku robí zázraky. Poznáme mentalitu, poznáme spôsob obchodovania a vieme, kde môžeme dôverovať a kde je riziko.
Turci sú skvelí odevní výrobcovia a producenti a aj keď nie sú v Európskej únii, veľa do nej dodávajú a tak dodržiavajú všetky stanovené kvalitatívne a certifikačné požiadavky. Turecký odevný priemysel je 4. najväčším dodávateľom na svete a 2. najväčším dodávateľom do EÚ. Turecký textilný a odevný priemysel je schopný plniť vysoké štandardy a môže konkurovať na medzinárodných trhoch, pokiaľ ide o vysokú kvalitu, dizajn a široký sortiment výrobkov.
Viete ako to je, nikto nemladne a my ženy vekom sa stávame akoby citlivejšie a čoraz viac sa prikláňame k spodnému prádlu z prírodných materiálov. Nepotrebujeme žiadne výstrelky, klasika je zárukou pohodlnosti. Takto som sa dostala vlastne k myšlienke mojej značky UNDERBEAUTY:
UnderBeauty – ako v bavlnke. Čo najviac bavlny, modalu a bambusu.
Ak ste nestihli webinár VEDOMÉ PODNIKANIE – ŠTRUKTÚRA FUNKČNÉHO BIZNISU, pozrite si ho zo záznamu. Stačí kliknúť tu.
Prečo si si vybrala predmet podnikania práve spodné prádlo?
No áno, nie všetky nápady sú produktom geniálneho zapnutia pomyselnej žiarovky. Spodné prádlo u mňa vyplynulo z mnohých debát a mal na tejto myšlienke veľký podiel zase môj muž. Sám nosí spodné prádlo od výrobcu Sahinler a má ho skutočne veľa rokov. Odskúšané na vlastnej koži a jeho maximálna spokojnosť s kvalitou nás doviedla k spodnému prádlu. A potom sme už len nabaľovali.
Čo ďalšie kupuješ, ked si si spravila generálku v zásuvke s ponožkami, nohavičkami a pančuškami, veď presne toto všetko. Kúpiť si, čo najviac týchto spodných drobností do garderóby na jednom mieste, tak som si to predstavovala. Pre ľudí, ktorí nemôžu alebo nechcú nakupovať v kamenných obchodoch. Nájdete u nás aj veľa položiek vo veľkosti XL, XXL, 3XL. Aj na týchto ľudí myslíme.
Čo všetko na underbeauty.sk nájdeme?
Na mojom e-shope nájdete s láskou vybrané a dovezené:
-PRE DÁMY: nohavičky, tehotenské nohavičky, tielka, sety – tielko + nohavičky, športové sety, legíny, termo legíny, pyžamá, domáce oblečenie, ponožky, a všetky druhy pančušiek, aj tehotenské pančušky
-PRE PÁNOV: boxerky, spodné tielka a tričká, ponožky, pyžamá, domáce oblečenie
Všetko s maximálnym možným obsahom bavlny, modalu a bambusu. Mnoho produktov máme 100% bavlnených alebo iba s malým podielom elastanu kvôli pružnosti. Naše ponožky majú obsah bavlny alebo bambusu aj 87%.
V ďalšom období sa chystáme doplniť uteráky, župany a šály/šatky.
Čo je pre teba najťažšie na podnikaní?
Pre mňa je to jednoznačne marketing. Dnes už z veľkej miery digitálny marketing. Všetko sa učím od základu a je toho neskutočne veľa. Ďalej som zistila, že stále akoby funguje v prvom rade vidím-chytím-kúpim a nákup on-line ešte v mnohých ľuďoch vzbudzuje nedôveru v kvalitu, platbu, dodanie. Stále veľa ľudí nie je “kamarátom” s počítačom, tabletom, či mobilom.
Dnešný digitálny marketing funguje na autenticite, na prezentácii osoby – predajcu samotného. No a toto nie je pre mňa úplne prirodzené. Nerobím si selfie, nežiadam druhých, aby ma fotili, jednoducho nie som kreatívec, je to pre mňa tvrdá práca na sebe samej.
Čo je konkurenčnou výhodou tvojej značky? Ako to vnímaš ty?
Začala by som kvalitou. Krásne a veľmi kvalitne spracovaná bavlna, jemnosť textílií a ich dlhá životnosť našich zákazníkov príjemne prekvapí. Skutočne sa snažíme, aby podiel bavlny, modalu a bambusu bol čo najvyšší. V pančuškách to nie je tak úplne možné, ale u nás nájdete pančušky so 61% bavlny a aj v tehotenských pančuškách je bavlna, v letných 15 DENových 1% a v zimných 90 DENových 51%.
Ponúkame klasické strihy nohavičiek, čo sú predovšetkým vysoké nohavičky prekrývajúce bruško až po pupok. Sú veľmi pohodlné a vyhľadávané zrelými dámami, ktoré už majú svoje krivky. Klasické strihy pánskych tielok a spodných tričiek. Špeciálne šité boxerky tak, aby nič netlačilo. Páni vedia, o čom hovorím. Ponožky majú jemné gumičkové úplety, ktoré netlačia, máme špeciálne tkané diabetické ponožky. Pančuškové podkolienky majú úplne samozrejme široký úplet, aby naše žily boli v bezpečí. No a možno sa trošku opakujem z predchádzajúcej otázky, avšak nedá mi znova nespomenúť veľkosti XL, XXL, 3XL a to aj v pančuškách.
Výhodou tiež považujem to, že ak si chce zákazník doplniť klasický stav spodného prádla, čistú zdravú klasiku, tak to všetko nájde u nás.
Je pravda, že zo spodného prádla neponúkame podprsenky, ale na to mám svoj pádny dôvod. Všetky vieme, že podprsenku je najlepšie si vyskúšať, aby presne sadla na naše telo. My však ešte nie sme tak veľkí a finančne silní, aby sme vedeli zákazníčke dopriať komfort služby “vyber si všetko, vyskúšaj a čo nesedí, vráť”.
Prečítaj si aj rozhovor s Veronikou Poláčikovou a jej značkou LAU mania
V čom sa prejavuje tvoja akčnosť?
Snažím sa zoznamovať s ľuďmi a rozprávam im o svojich záujmoch a aktivitách, z toho sa mi vyvíjajú ďalšie možnosti a nové kontakty, ktoré oslovujem a vrhám sa do nových aktivít ako zviditeľniť môj e-shop. Skôr by som povedala, že sa vedome snažím spomaliť. Príliš aktívna som už bola a neprospelo mi to :-), všetko s mierou.
Čo oceňuješ na druhých akčných ženách?
Oceňujem zaujatosť a smerovanie, úsmev na tvári, milotu.
Aký je tvoj zatiaľ nesplnený sen?
Môj sen je cestovať s partiou alebo kamarátkami a “kávičkovať” s koláčikom vo veľkých aj malých mestečkách, cestovať po farmách a schovaných vinárenských usadlostiach. “Očumovať ľudí”, len tak pre radosť a nikam, ale vôbec nikam sa neponáhľať.
Aké 3 otázky by si položila ďalšej členke Klubu AŽ?
Keď si podnikateľka a akčná žena, ako sa cítiš keď sa ráno zobudíš?
Na čo sa najviac tešíš počas dňa?
Čo zbožňuješ na svojom chlapovi (priateľovi, najlepšej kamarátke – pokojne si vyber) alebo na svojich deťoch, čo ťa na nich najviac pobaví?
Toto sú otázky, ktoré pripravila vo svojom rozhovore členka Klubu – Veronika Baláž:
Ako si udržiavaš work-life balance popri podnikaní?
Veľmi sa ospravedlňujem, ale túto otázku skutočne nemám rada. V korporátnych spoločnostiach je neustále omieľaná. Ak podnikateľ musí riešiť work-life balance, znamená, že ho chce firma vyžmýkať, tak nech urýchlene prijme ďalších ľudí, alebo nech uteká. Toto je teda môj názor. Podnikateľ by mal skôr riešiť time management. Ale nie som si úplne istá, či to nevymyslel ten istý človek, len aby sa viac pobavil… Nechcete radšej vedieť recept na môj najlepší obľúbený koláč?
Máš skúsenosť, že podnikať je mentálne náročnejšie ako byť zamestnancom, alebo naopak?
Oboje je podľa mňa mentálne náročné. Záleží na nastavení každého človeka.
Ak sa ti zdá podnikanie menej náročné, než byť zamestnancom, prečo?(resp. naopak)?
Oboje má svoje plusy, ale aj mínusy. Napíšte si ich do stĺpcov a budete mať jasno.
Spoločné tri otázky pre všetky členky:
Čo od Klubu akčných žien očakávaš? Čo by si sa rada dozvedela, naučila, prípadne, čo sa Ti už vďaka nemu podarilo?
Toto je dosť rozsiahla otázka. Očakávam všetko a chcem sa dozvedieť a naučiť všetko. Je tu iba jeden malý problém a to je ČAS :-).
Rada by som našla riešenie ako by sme sa mohli my podnikateľky združené v tomto našom klube navzájom propagovať. Myslím, navzájom sa prepojiť v podnikaní samotnom, viac o sebe vedieť a informovať sa o akciách, podujatiach, možnostiach, ktoré súvisia s činnosťami tých druhých žienok. Naším prelínacím bodom je klub, preto sme aj tu, len potrebujeme pochopiť všetky výhody skupiny, nielen čerpať benefity ako jednotlivci.
Čo vieš Klubu ponúknuť ty?
Ponúkam všetky svoje skúsenosti o nákupe a predaji, ktoré som nabrala až do dnes. Rada poradím svojim pragmatizmom, ale aj vypočujem. Som skôr organizačný ako prezentačný typ.
Ako vnímaš Klub AŽ? Aký ekvivalent by si použila?
V skupinách je vždy sila. Ja by som názov nášho klubu nemenila. Mne sa veľmi páči taký, aký je, je proste výstižný.