Moje meno je Veronika Baláž a pracujem ako lektorka Excelu, programovania v Exceli a matematiky. Vyštudovala som učiteľstvo matematiky a fyziky na mat-fyze v Bratislave. Počas štúdia som ani na minútu nezapochybovala, že budem učiť. Ako to už ale v živote chodí, po skončení školy prišlo tvrdé precitnutie. Ako učiteľka som sa nedokázala v Bratislave samostatne uživiť.

Preto som začala pracovať v nadnárodných spoločnostiach. Bola som zamestnaná na oddelení telekomunikačných podvodov, na billingu a na pricingu. Po ôsmich rokoch pracovnej hektiky som si dala osemmesačnú pauzu od práce. Zvažovala som, čo ďalej s mojím profesijným životom. Po tejto pauze som sa vrátila k činnosti, ktorá ma baví najviac – k učeniu. Dva roky som pracovala ako živnostníčka a v roku 2021 som založila vlastnú firmu Love2teach s.r.o. Dnes pomáham firmám a jednotlivcom odborne rásť v práci s Excelom a VBA. Študentom pomáham nájsť pozitívny vzťah k matematike.

 

Do kontaktu s Akčnými ženami som sa dostala na odporúčanie Vašej ambasádorky Kristíny Cichý Kováčikovej. Začiatkom leta som sa zúčastnila série prednášok na tému LinkedIn marketing od Kristíny a jej sestry Ivany Brutenič, ktoré založili Linkedin Stratégie. Po kurze sme ešte komunikovali s Kristínou a navrhla mi osloviť Martinu Novotnú z Akčných žien. Po telefonáte s Maťkou, ktorá je naozaj Akčná žena a od prvého rozhovoru bolo cítiť, že má super nápady,  som sa členkou Klubu 😊.

Aká cesta viedla k tomu, že sa z teba stala odborníčka na Excel?

 

K Excelu a programovaniu v Exceli som sa dostala postupne, cez pracovné príležitosti, ktoré ku mne prichádzali. Na výške som študovala učiteľstvo matematiky a fyziky na mat-fyze v Bratislave a bola som presvedčená, že po skončení štúdia budem učiť. Relatívne rýchlo ale prišlo precitnutie – ako učiteľka na strednej škole som sa v Bratislave nedokázala samostatne uživiť. Keďže som tu už mala svoj okruh priateľov, nezvažovala som odchod z Bratislavy, ale naopak, začala som hľadať prácu, ktorá mi umožní tu ostať. Tak som si našla zamestnanie v nadnárodnej firme. Pravdupovediac, prvých pár mesiacov v korporácii som sa nevedela úplne zmieriť s tým, že neučím a  riešila otázky typu „Čo to tu vlastne robím?“ a „Prečo ja vlastne neučím?“ Postupne som si ale uvedomila, že bude lepšie nájsť zmysel aj v kancelárskej práci a tak som sa začala zaujímať o automatizáciu jednoduchých pracovných úloh, ktoré sme mali v Exceli. To ma prividelo k VBA – programovaniu makier – ktoré ma veľmi bavilo. Ďalej sa to nabaľovalo takpovediac samo. Ďalšie pracovné pozície prinášali stále nové výzvy a ďalšie učenie sa nových zručností v Exceli, vo VBA a neskôr aj v SQL.

 

Prečo si sa rozhodla študovať práve tento odbor?

 

Programovanie ani Excel som neštudovala. Dokonca keď na to pozerám spätne, na mat-fyze sa náš odbor neučil riadne programovať a ani pracovať v Exceli. Na výške sme sa učili pracovať iba v prostredí Comenius Logo – programovanie pre deti „s korytnačkou“, čo dnes využívam keď vediem hodiny programovania v Pythone s knižnicou Turtle. Študovala som matematiku a fyziku a k programovaniu som sa dostala až v práci. Bol to taký kompromis, spojenie užitočného so zmysluplným. Keďže v kancelárskej práci je Excel úplná nutnosť, musela som sa ho dobre naučiť. Automatizácia vo VBA mi navyše dávala pocit, že sa stále vzdelávam a že robím niečo zmysluplné, čo ma naozaj  baví.

Ak máš na mysli prečo som si vybrala štúdium matematiky a fyziky, tak dôvod bol celkom prozaický – na gymnáziu som nadobudla dojem, že matiku a fyziku sa nepotrebujem učiť 😊 tak som si vybrala tieto predmety aj na výške. Pravde je aj to, že ma tieto predmety veľmi bavili, pretože rada riešim úlohy a baví ma hľadať riešenia problémov, takže to bol pre mňa dobrý výber.

 

Donútila ťa práca v nadnárodních firmách prehodnotiť svoje priority?

 

Určite áno, pri prvej práci v nadnárodnej spoločnosti som prehodnotila svoje priority smerom „preč od učenia“. Teda prežitie a finančná nezávislosť boli pre mňa prednejšie ako robiť to, čo ma najviac bavilo – čiže učenie.

Pri odchode z mojej poslednej pozície z korporácie to bolo presne naopak. Uvedomila som si s plnou silou, že hľadanie náplastí v pozíciách, ktoré boli pre mňa len pseudo-zmysluplné ma už definitívne nenapĺňa a že je čas sa vrátiť k učeniu.

Necháp ma zle, mala som rada svoju pracovnú náplň a úlohy aj vo firmách, ale nebolo to pre mňa úplne to pravé. Akoby mi k úplnému pracovnému naplneniu stále niečo chýbalo a to „niečo“ som našla až keď som začala učiť na voľnej nohe.

 

Čo si si uvedomila počas svojej niekoľkomesačnej pauzy?

 

O tom by sa dal napísať osobitný článok 😊.

  • Uvedomila som si napríklad, že mojej osobnosti viac vyhovuje práca na voľnej nohe, bez šéfa a bez pevnej hierarchie. A že je to úplne v poriadku.
  • Tiež som si uvedomila, že som schopná si začať zarábať sama na seba a že budovanie vlastného businessu ma veľmi napĺňa a baví.
  • Uvedomila som si, že ak chcem meniť veci v mojom živote, tak správny čas je TERAZ a nie zajtra alebo o rok 😊
  • A tiež som si uvedomila, že to aká som je „good enough“ na to, aby som dokázala obohacovať životy iných ľudí a pomáhať im sa zlepšovať.

 

Čo sa týka samotnej práce, uvedomila som si, že hoci mám rada „technickú“ stránku veci – programovanie, riešenie problémov, milujem matematiku, atď… ALE na to, aby som sa cítila v práci naplnená potrebujem aj „ľudskú“ stránku, ktorá sa prejavuje v tom, že môžem odovzdávať odborné informácie iným.

 

Túžiš niekedy po návrate k profesii učiteľa na klasickej škole?

 

Toto je otázka, ku ktorej sa v pravidelných intervaloch vraciam asi každý rok, pretože sa stáva, že ma oslovujú školy, či by som nemala záujem učiť matematiku, fyziku alebo informatiku. Som za tieto ponuky vždy nesmierne vďačná, zakaždým si to pár dní premieľam v hlave, ale nakoniec si vždy uvedomím, že mňa naozaj baví práca lektorky na voľnej nohe.

 

Hlavný problém vidím v tom, že u nás na Slovensku je profesia učiteľa stále na chvoste v porovnaní s inými zamestnaniami. Jednak z hľadiska finančného ohodnotenia ale aj z hľadiska spoločenského statusu. Naša spoločnosť si neuvedomuje, že učitelia sú ľudia, ktorí majú vyštudované fakt vysoko špecializované odborné zamerania. Matematikár  má u nás vyštudovanú matematiku na odbornej úrovni, rovnako fyzikár, biológ, dejepisár, slovenčinár atď….

Okrem toho sú učitelia (aspoň tí, ktorí ešte nestihli vyhorieť) aj psychológmi, manažérmi, zabávačmi, bútľavými vŕbami, a takto by sme mohli pokračovať… U nás ale stále funguje nastavenie že si „len učiteľ“. Takže odpoveď je nie, netúžim sa vrátiť k práci učiteľa na strednej.

 

Prečo si sa rozhodla zamerať na ženy – matky na a po materskej dovolenke?

 

Odkedy mám vlastný business, stretla som sa s rôznymi typmi  klientov. Prirodzeným spôsobom mi dlhodobo ostávajú  práve spolupráce so ženami a dievčatami. Zrejme je to čiastočne vec mojej osobnosti, že sa mi so ženami dobre komunikuje a prirodzene s nimi rada spolupracujem.

 

K matkám po materskej som sa dostala cez jednu moju klientku, ktorá navštevuje individuálne hodiny a bola po materskej. Uvedomila som si, že s babami po materskej pracujem veľmi rada, pretože sú spravidla nesmierne vďačné za každú novú vedomosť, cítiť z nich takú  životnú múdrosť, a to, že priority majú veľmi zdravo nastavené. Z mojej skúsenosti musím povedať, že sú aj veľmi ľudské. Preto som vytvorila kurz Excel Návrat s materskej dovolenky a veľmi rada som ho aj live učila. Momentálne pripravujem jeho online video verziu.

 

Myslíš si, že práve matkám po materskej sa hodia kurzy a znalosti v rámci Excelu a príbuzných programov? Prečo?

 

To veľmi záleží od viacerých faktorov, jednak od dĺžky pracovnej pauzy a tiež od oblasti, v ktorej daná baba pracovala, resp. do akej pracovnej oblasti sa vracia. Ak bola pauza dlhšia a vracia sa do práce, kde bude potrebovať Excel, tak áno, mám skúsenosť, že môj kurz môže priniesť zopakovanie, ktoré pri návrate do práce potrebuje. Pomáha tiež znížiť stres a obavy z návratu do kancelárie, pretože baby sa ma počas kurzu aj pýtajú veci, ktoré zabudli a myslia si, že ich budú potrebovať.

 

Dá sa podľa teba skĺbiť rodičovstvo a kariéra?

 

Ja sama nie som rodič, takže sa mi naozaj ťažko na túto otázku odpovedá. Podľa dievčat, ktoré sú okolo mňa a sú mamy by som povedala, že určite áno. Dokonca by som povedala, že niektoré baby práve vďaka materstvu a materskej našli svoj skrytý potenciál, ktorý sa pretavil do businessu alebo do pracovnej príležitosti.

 

Ako si vnímala zmenu kurzov, keď si ich preklopila do online priestoru?

 

Spočiatku ťažko. Pre pandémiou som totiž bola skutočným odporcom online vyučovania. Dokonca sa mi reálne pred pandémiu stávalo, že som dostala požiadavku na online kurz, ale odmietla som ju len z toho dôvodu, že som neverila, že online sa dá učiť rovnako efektívne ako osobne.

 

Potom prišla pandémia a ak som nechcela prísť o svoj business, tak som musela doslova v priebehu 2 týždňov preklopiť všetky hodiny do online priestoru. Na učenie matematiky som si z lampy vyrobila držiak na smartphone, ktorý som používala ako kameru, aby mohli moji študenti vidieť papier, na ktorý som písala a na učenie Excelu a VBA som si zakúpila softvér na skupinové tele-konferencie.

 

Po pár týždňoch som pochopila, že učiť online sa naozaj dá úplne plnohodnotne a nielen Excel a programovanie ale aj matematika. Postupom času som si uvedomila, že pandémia a hlavne opatrenia neprehrmia tak skoro, tak som si zakúpila grafický tablet, nový mikrofón a aj lepšiu kameru, aby som sa ešte viac prispôsobila online svetu.

 

Moja preferencia pre online hodiny zašla tak ďaleko, že momentálne prioritne učím online a dokonca som si aj svoju kanceláriu na ďalší rok prispôsobila výlučne online kurzom.

 

Som pandémii nesmierne vďačná za to, že mi ukázala úplne nové možnosti učenia. Okrem živých online hodín som začala vyrábať aj video-kurzy, k čomu by som sa bez pandémie  pravdepodobne vôbec nedostala. A dokonca do budúcna zvažujem ešte výraznejšie preklopiť môj business smerom  k video-kurzom.

 

Čo si majú ľudia predstaviť pod VBA? Skús to zľahka vysvetliť niekomu, kto tento pojem počuje/číta prvý raz.

 

Ok, budem predpokladať, že to vysvetľujem človeku, ktorý vie, čo je to Excel, ale nevie nič o programovaní. Predstavte si, že máte pracovné úlohy v Exceli, ktoré sa vám na pravidelnej báze opakujú. Napríklad každý mesiac vytvárate rovnakú tabuľku  s viacerých zdrojových dát, pričom zdrojové dáta sa každý mesiac menia.

 

Teda každý mesiac musíte urobiť v Exceli rovnaký rad manuálnych úkonov, ktorými z nových zdrojových dát vyrobíte tabuľku s rovnakým vzhľadom a vlastnosťami ako minulý mesiac.

 

VBA (programovací jazyk Visual Basic for Aplications) prináša možnosť si tieto opakujúce sa úkony zautomatizovať (naprogramovať). To znamená, že ak si tieto úkony zautomatizujete, každý mesiac len stlačíte tlačidlo v Exceli a výsledná tabuľka sa vám z nových zdrojových dát vyrobí „sama“, resp. úkony, ktoré ste dovtedy robili manuálne sa vás urobí Excel sám. VBA niektorí možno budú poznať pod názvom Excelovské makrá.

 

Makrá prinášajú aj kopec ďalších možností, ale automatizácia opakujúcich sa úloh je jednou z najväčších výhod a tiež najčastejší dôvod, prečo sa ľudia dajú na VBA.

 

Prečo si sa rozhodla pustiť aj do VBA mentoringu?

 

Myšlienka VBA mentoringu v mojej hlave existovala už veľmi dávno, ešte v časoch keď som pracovala v nadnárodných spoločnostiach. Vtedy som to ešte nevolala mentoring, ale už vtedy som si uvedomovala, ako veľmi by zamestnancom, ktorí pracujú s Excelom pomohlo, keby ovládali základy programovania.

 

VBA má svoje plusy aj mínusy, ale medzi plusy rozhodne patrí to, že keď už pracujete v Exceli, je veľmi ľahké si otvoriť VBA programátorské prostredie. Nepotrebujete žiadne zložité inštalácie. Zároveň užívatelia Excelu poznajú Excelovské objekty – workbook, worksheet, cell (bunka), atď… a aj ich vlastnosti. Preto je pre nich relatívne ľahké čítať VBA kód.

 

Na individuálnych hodinách sa mi stáva, že keď si nahráme prvé jednoduché makro a otvoríme si kód, tak klienti vedia intuitívne správne povedať, čo vykonáva každý riadok kódu.

 

Preto je podľa mňa veľmi fajn začínať s programovaním práve vo VBA. Môžete sa totiž naučiť základné programátorské princípy ako práca s premennými, poľami,  použitie cyklov, podmienok, atď… na objektoch, ktoré už poznáte z Excelu. Tieto princípy sa potom dajú využiť aj v iných programovacích jazykoch.

 

Momentálne je môj program VBA mentoring v štádiu prípravy. Postupne spracovávam kurzy, ktoré mám ešte „na stole“, t.j. spracovávam môj kurz Excel návrat z materskej dovolenky a Excel Pricing analytik do formy video-kurzu. Popri tom sa venujem Excel mentoringu pre firmy. V rámci Excel mentoringu pre firmy sa zamestnanci učia priamo na úlohách zo svojej každodennej práce, čím sa zlepšujú v Exceli a zároveň si zefektívňujú svoje pracovné procesy.

 

Čo pre teba znamená mentoring a aká je tvoja motivácia robiť práve tento projekt?

 

Mentoring je pre mňa spôsob, akým môžu prechádzať informácie a hodnoty z mentora na menteeho ľudskou formou.

 

Ešte keď som bola zamestnancom uvedomovala som si, aké vzácne je, keď nájdete niekoho, kto je ochotný a schopný zdieľať informácie a knowledge. Ideálne ak ich vie zdieľať s láskou a zaujímavo. Človek, ktorý má v istej oblasti viac informácií, vedomostí a skúseností ako ja a je ochotný a schopný mi ich efektívne odovzdať je pre mňa mentor. Mám šťastie, že v rôznych oblastiach môjho života mentorov mám a že aj ja môžem byť pre iných mentorom.

Počas mojej lektorskej praxe som si uvedomila, že učenie Excelu a programovania je veľmi podobné učeniu matematiky. Veľmi dobre sa totiž učí na príkladoch a úlohách. Primerane zložité zadania, ktoré nás zaujmú a nepoznáme na nich hneď správnu odpoveď v nás vyvolávajú zvedavosť a majú potenciál rozvíjať našu schopnosť “problem solving“. Potrebujeme ale niekoho, kto tie zadania pre nás vytvorí a tiež občas potrebujeme pomôcť s ich vypracovaním. No a tu nastupuje úloha Excel alebo VBA mentora.

Skĺbením princípov mentorovania a učenia sa na príkladoch z praxe mi napadla myšlienka učenia sa metódou mentoringu. Momentálne vidím veľký zmysel v Excel mentoringu pre firmy. Zamestnanci sú často vystavení rôznym zadaniam v Exceli, ktoré im robia problémy, ale nevedia pri nich nájsť adekvátnu pomoc. Cez postupné štúdium pracovných zadaní a súborov a pochopenie užívateľskej úrovne jednotlivých zamestnancov postupne nachádzame lepšie spôsoby práce v Exceli. Zamestnanci majú možnosť sa rozvíjať a zároveň sa práca vo firme stáva efektívnejšou.

 

Na tvojom webe som čítala množstvo pozitívnych recenzií, čo pre teba znamenajú?

 

Znamenajú pre mňa potvrdenie že to, čo robím, robím dobre. Tiež mi hovoria že to, čo odovzdávam mojim klientom má pre nich hodnotu a že moje nápady a snaha majú zmysel.

A ešte ma strašne tešia 😊.

 

Ako sa staviaš k svojej budúcnosti ako sa pozeráš do budúcna?

 

Na budúcnosť sa pozerám optimisticky. Teším sa na realizáciu mojich pracovných a osobných plánov. Teším sa ako postupne zrealizujem moje nápady na kurzy ktoré momentálne mám. A teším sa na nové veci ktoré sa ešte naučím a kam sa ešte osobnostne posuniem.

 

Ako sa dívaš na svoj minulosť?

 

Som skôr orientovaná na prítomnosť a budúcnosť, čiže do minulosti sa príliš nevraciam. Ale ak sa niekedy zahľadím do minulosti, tak sa snažím hľadať „lessons  learned“ a pozerať na veci s nadhľadom a s láskavosťou k sebe  aj k ostatným 😊

 

Čo všeobecne vnímaš ako ťažké (v zmysle výzvy)?

 

Je pre mňa vždy výzvou keď idem skúšať niečo nové v čom ešte nie som oťukaná a neviem úplne ako mi to pôjde. Na jednej strane ma to baví a sama si takéto výzvy vymýšľam a  vyhľadávam, ale naozaj si uvedomujem, že kým sa v novej aktivite úplne nájdem a zlepším, tak ma to stojí slušnú dávku mentálnej sily.

 

Ako zvykneš oddychovať ?

 

Ak potrebujem viac-menej pasívny oddych, tak to zvyčajne vyzerá tak, že sme doma s manželom, varíme si, staráme sa o naše domáce zvieratá a vytvárame si proste domácu pohodu.

 

Ak chcem úplne mentálne vypnúť a odstrihnúť sa, tak čítam detektívky, najradšej od Agathy Christie alebo edíciu o detských pátračoch – Slávnu päťku od Enid Blyton. Občas viem skoro celý deň stráviť pri knihe s tým, že detektívky ma vedia úplne pohltiť a odpojiť ma od každodenných myšlienok.

 

Ak potrebujem aktívny oddych, tak volím buď prechádzanie sa alebo bicyklovanie. Najnovšie s manželom skúšame bicyklovanie po jednoduchých trailoch. Učíme sa ako jazdiť v klopených zákrutách, na lesných cestičkách a podobne. Takéto jazdenie mi prináša takú akurátnu dávku adrenalínu. Môžem si užívať super pocit z dynamickej  jazdy, ale pritom nemám pocit, že by som extrémne riskovala.

 

Kedysi som sa aktívne venovala turistike, bola som schopná vziať si batoh, spacák a stan a stráviť niekoľko dní sama v Karpatoch. Toto už ale dnes nerobím 😊

 

Kto je podľa teba akčná žena? V čom vidíš vlastnú akčnosť?

 

Akčná žena je pre mňa žena, ktorá si je vedomá svojho potenciálu a aj keď jej možno nevychádza všetko hneď “na prvú“ a ani zďaleka nie je dokonalá, tak sa jednoducho nevzdáva, neľutuje sa, ale ide ďalej a učí sa každým dňom a každou skúsenosťou niečo nové.

V tomto vidím asi aj svoju vlastnú akčnosť 😊

 

Aké tri otázky by si sa opýtala Ty Akčnej ženy?

  • Ako si udržiavaš work-life balance popri podnikaní?
  • Máš skúsenosť, že podnikať je mentálne náročnejšie ako byť zamestnancom, alebo naopak?
  • Ak sa ti zdá podnikanie menej náročné, než byť zamestnancom, prečo? (resp. naopak)?

 

Čo vieš priniesť klubu AŽ ?

 

Viem priniesť kurzy Excelu a programovania vo VBA a hodiny  matematiky. Buď vo forme live webinárov na témy, ktoré by mohli byť zaujímavé pre Akčné ženy, alebo vo forme video-kurzov, ktoré vytváram.

 

Čo by si chcela v klube AŽ získať (naučiť sa)?

 

V klube Akčných žien hľadám hlavne inšpiráciu, spoločenstvo podnikateliek a možnosť prepojenia na Akčné ženy, pre ktoré by mohli byť prínosné moje služby. Tiež sa mi veľmi páči iniciatíva, ktorá beží vo FB skupine – možnosť poprosiť o pomoc a nájsť Akčnú ženu, ktorá mi môže pomôcť vyriešiť moje pracovné problémy, alebo ma môže niečo nové  naučiť.

 

Ekvivalent, ktorý sa Ti viaže s pojmom klub Akčných žien?

 

Možno by som povedala „spoločenstvo kreatívnych, vytrvalých a podnikavých báb“ 😊.

 

Otázky od Tiny :

  • Čo robis, keď už naozaj nevládzeš a si zaseknutáv nejakom bode dlhšie? 

 

Ak som naozaj zaseknutá, tak väčšinou s tým nerobím nič. Teda mám na mysli, že ak som zaseknutá v konkrétnej aktivite, tak sa jej jednoducho nevenujem. Robím iné veci, v ktorých sa necítim zaseknutá. Postupom času som prišla na to, že niekedy nemá zmysel veci siliť. Čiže ak práve nemám chuť nejakú úlohu robiť, tak robím jednoducho iné pracovné úlohy, na ktoré mám chuť a vrátim sa k tej aktivite neskôr.

 

  • Ako sa ti podarí vysporiadať s neúspechom?

 

To záleží asi od viacerých faktorov. Jednak v akej oblasti sa neúspech dostaví, aký veľký ten neúspech pre mňa je a aj od toho v akom období sa dostaví.

 

Sú drobné neúspechy, nad ktorými len mávnem rukou a poviem si „v poriadku, veď nie som dokonalá“.

 

Sú neúspechy, z ktorých sa dá poučiť. Teda, ak mi na danej veci viac záležalo  a mala som moc ju ovplyvniť. Vtedy sa snažím identifikovať, čo v rámci daného neúspechu by som vedela zmeniť na mojej strane a budúcnosti urobiť lepšie, resp. inak.

 

A sú aj neúspechy, s ktorými sa proste musím zmieriť a hotovo. Hlavne ak  závisia od externých faktorov a ja nemôžem jednoducho nič urobiť. Tak v tom prípade len nechám odznieť moju emočnú reakciu, ktorú ten neúspech spôsobil (a ktorá môže byť dosť silná  😊) a s trochou šťastia to „prehrmí“ rýchlo a život ide ďalej.

 

  • Moment, ktorý ťa vždy poteší a povieš si, že áno, toto čo robím, má zmysel.

 

Tých momentov je viac. Najčastejšie sa mi ten pocit zmysluplnosti mojej práce dostaví rovno na hodinách. Špeciálne na dobrých hodinách. Vyvolávajú ho situácie keď cítim, že som ja aj moji klienti „in the zone“. Teda že sme tak zaujatí témou a spôsobom vysvetľovania, že mám pocit, akoby zastal čas.

 

Tiež mávam silný pocit zmysluplnosti, ak sa mi podarí identifikovať nejaký fakt, ktorému  klient dlhodobejšie nerozumel a vďaka môjmu vysvetleniu ho pochopí. Mám veľmi rada, keď klienti na mojich hodinách zažívajú  „Aha! moment“.

 

Veľmi ma dokážu potešiť aj pozitívne recenzie. To mi prináša veľkú radosť a pocit zadosťučinenia. Veľmi sa mi páči ak ľudia vedia aj verejne napísať, že im moje hodiny niečo dobré prinášajú.

 

Mám tiež rada keď ku mne prichádzajú nové inšpirácie a nápady na nové  kurzy. Baví ma premýšľať nad tým, aký kurzový balíček urobím, ako v ňom usporiadam témy a cvičenia, aby dávali čo najlepší zmysel keď sa budú moji klienti podľa nich učiť.

 

Za čo si na seba hrdá?  

 

Som hrdá na to, že sa mi podarilo uchytiť ako lektorka a vybudovať si vlastný business. Pamätám si, že keď som odišla z mojej poslednej pozície v nadnárodnej spoločnosti, tak mi niektorí známi hovorili, že sa učením určite neuživím. Tak som veľmi hrdá na to, že sa mi to podarilo a stále darí 😊

 

Som tiež hrdá na to, že sa mi vďaka môjmu businessu darí stále sa učiť nové veci a pracovať aj na svojom osobnom rozvoji. Pred pár rokmi by som určite nebola schopná robiť náučné videá, lebo by som bola paralyzovaná strachom z toho, čo urobím zle a ako na to budú ľudia pozerať. Dnes robím náučné videá, kde vidieť aj moju tvár a som s tým maximálne stotožnená a fakt ma to veľmi baví!

 

Tiež som hrdá na to, že som sa naučila získavať klientov a komunikovať s klientami, o čom som ako šedá myška v korporáte nemala ani šajnu.

 

Aký život chceš mať o 5 rokov, kde sa vidíš, ako žiješ, aká si? 

 

Táto otázka mi pripomenula pohovory v nadnárodných spoločnostiach 😊 Vidím sa ako lektorka, ale myslím, že môj business bude ešte viac preklopený do online priestoru. V budúcnosti sa vidím viac vo vytváraní konceptov a obsahu video-kurzov než v živých školeniach a hodinách.

 

Čo by si odkázala ostatným akčným ženám? 

 

Robte to, čo  milujete. Odpor zabíja dušu.

2 komentárov

Spätné odkazy a spätné upozornenia

  1. […] Toto sú otázky, ktoré pripravila vo svojom rozhovore členka Klubu – Veronika Baláž: […]

  2. […] si aj rozhovor s Veronikou Baláž, ktorá všetkým akčným ženám odkazuje: „Robte to, čo […]

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *