Martina Molčan prevádzkuje obchod s dámskou módou Italka store v Šamoríne. Módu miluje od detstva, keďže sa už ako malá rada hrala s oblečením. Aké boli jej podnikateľské začiatky, čo ju podnikanie naučilo a ako nakupuje oblečenie pre seba nám prezradila v krátkom rozhovore.
Martinka založila si a prevádzkuješ obchod s dámskou módou Italka store. Čo ťa priviedlo k myšlienke založiť vlastný obchod s talianskou módou?
Od detstva bola mojím snom práca, pri ktorej by som sa celý deň mohla hrať s oblečením a kombinovať jednotlivé produkty, módne kúsky a doplnky. Ako aktívna športovkyňa som však vždy preferovala pohodlné športové oblečenie, v ktorom som sa cítila komfortne. Neviem prečo, ale vždy som mala obavu obliecť sa vyzývavo a vystúpiť z davu. Možno ma brzdilo moje pracovné prostredie, kde na mňa zazerali, ak som si dovolila „vyhodiť si z kopýtka“ a obliecť si niečo extravagantné, takže moja túžba odlíšiť sa bola chvíľu potlačená. Avšak časom sa zo mňa stávala sebavedomejšia žena s vlastným názorom. Povedala som si, že s davom sa dostanem jedine tak do továrne, a preto som si zvolila vlastnú cestu a rozhodla som sa otvoriť si svoj vysnívaný obchodík.
Čo bolo najväčšou výzvou v tvojich podnikateľských začiatkoch?
Najväčšou výzvou bolo najmä na začiatku vyznať sa vo všetkých predpisoch, povoleniach, potvrdeniach a podobne. Ale moje rozhodnutie vydať sa na svoju vlastnú cestu a ponúknuť aj okolitému svetu niečo z môjho sveta bolo jednoznačné. I keď doba nie je ľahká a konkurencia je veľká. Ja si chcem splniť svoj sen, aby sa touto cestou mohli napĺňať aj skryté túžby mnohých žien: obliecť sa do pohodlia, ale zároveň nesplynúť s davom.
Čo ťa naučilo tvoje podnikanie?
Vlastné podnikanie je každodenná drina, ale ak to človeka baví a napĺňa tak to tak nevníma. Ja mám radosť, že môžem stretávať nových inšpiratívnych ľudí a učiť sa stále nové veci. Dôležité je, ísť si za vlastným snom a veriť si, lebo všetko je možné, ak to človek naozaj chce.
Akú úlohu hrajú sociálne siete v tvojom podnikaní?
Musím sa priznať, že som skôr človek, ktorý preferuje osobný kontakt a sociálne siete nie sú úplne moja komfortná zóna. Určite patria k oblastiam, v ktorej som urobila najväčší posun, keďže som sociálne siete predtým používala veľmi sporadicky. Hlavne, čo sa týka súkromia, tak verejne nezdieľam takmer nič. Ale je sociálne siete sú úžasný nástroj, vďaka ktorému je možné vybudovať skvelú komunitu, ktorá zdieľa podobný názor a navzájom sa inšpiruje.
Móda je tvoja vášeň, ako si nakupuješ oblečenie pre seba do svojho šatníka?
V prvom rade ma musí daný kúsok niečím zaujať, a som presvedčená o tom, že to je to pravé pre mňa a bez toho neodídem. Musím sa v ňom cítiť pohodlne, aby som bola celý deň v pohodlí a nič ma neobmedzovalo, ale pritom je to šmrncnuté jemnou extravaganciou. Výzva je výber oblečenia do butiku, lebo musím zasiahnuť viac štýlov, aby som potešila nielen zákazníčky, ktoré milujú basic štýl, ale aj tie s náročnejším vkusom.
3 otázky Klubu akčných žien, ktoré sú rovnaké pre všetky členky:
ČO OČAKÁVAŠ OD KLUBU AKČNÝCH ŽIEN? ČO BY SI SA RADA NAUČILA, DOZVEDELA, PRÍPADNE ČO UŽ SI STIHLA VĎAKA KLUBU ZÍSKAŤ?
Od členstva v klube očakávam veľkú dávku vzájomnej inšpirácie rovnako motivovaných žien v biznise. Je to neopísateľný pocit, keď má človek možnosť byť obklopený túžbou po poznaní, prípadne vzájomnou podporou od skúsenejších podnikateliek, ktoré si prešli tým, čo si prechádzam momentálne ja.
ČO VIEŠ KLUBU AŽ PONÚKNUŤ TY?
Každý sme svojím spôsobom jedineční v tom, čo robíme a čomu sa venujeme. Vo svojom živote stretávame ľudí, ktorí sú pre nás lekciou alebo ponaučením, preto vzájomná interakcia a networking sú vždy prínosné pre všetky strany.
AKÝM EKVIVALENTOM BY SI OZNAČILA KLUB AKČNÝCH ŽIEN? ČO PRE TEBA KLUB AŽ ZNAMENÁ?
Vzájomná inšpirácia rovnako motivovaných žien v biznise.