Školeniam, workshopom a rozvoju ľudských zdrojov sa Simona venuje už desať rokov. Podnikať začala v roku 2017 a vo svojom portfóliu má mnoho krásnych projektov známych značiek. Skúsenosti v oblasti vzdelávania ju priviedli k myšlienke „signature“ značkových webinárov, ktoré pomáhajú podnikateľkám rásť a získavať nových klientov.
V rozhovore tiež prezradila:
- kto ju inšpiruje,
- prečo je dôležité budovať svoju osobnú značku,
- že kľúčom k úspešnému biznisu je dôvera,
- čo pre ňu znamená Klub Akčných žien,
- akým silným podnikateľským nástrojom je pútavé školenie alebo workshop,
- prečo založila skupinu „ Ako viesť školenia, kurzy, workshopy“,
- ako relaxuje.
Simona, máte dlhoročné skúsenosti v oblasti vzdelávania a dnes pomáhate ľuďom budovať osobnú značku pomocou značkových workshopov. Čo vás priviedlo k tejto myšlienke?
Máte pravdu, v oblasti soft skills školení a HR konzultácií pôsobím už desať rokov. Podnikať som začala v roku 2017 a o rok neskôr som založila firmu Elevatin. Bola som mladá a mala som veľké pochybnosti, či to zvládnem a či mi ľudia uveria. Dnes mám za sebou krásne projekty pre firmy ako Vacuumlabs, Coty, Zott, Pixel Federation, Exponea (Bloomreach) a prichádzajú ďalšie.
Na tejto ceste som zistila, že kľúčom k budovaniu osobnej značky a získavaniu biznisu je dôvera. Ľudia vám musia dôverovať nielen profesionálne, ale aj osobne. Najlepšie to dosiahnete, keď s vami zažijú interakciu počas krátkeho workshopu.
Toto poznanie, spolu s mojou vášňou pre vzdelávanie a tvorbu školení, ma priviedlo k tomu, že som založila Facebook skupinu “Ako viesť školenia, kurzy, workshopy“. V skupine zdieľam tipy na tvorbu pútavých školení.
Počas pandémie som viedla viaceré webináre, ktoré ukázali, že tieto zručnosti sa dajú naučiť aj online a dosiahnuť reálne výsledky. Napríklad, jedna účastníčka môjho webinára vystupovala na konferencii po prvýkrát a získala spätnú väzbu, že jej prezentácia bola jedna z najlepších. Iná účastníčka použila techniky, ktoré som ju naučila, na svojom školení pre klientov. Podarilo sa jej jasne a pútavo podať aj zložitú odbornú tému a vyvolať diskusiu. Vďaka tomu lepšie pochopila klientov a vedela im pomôcť aj po školení formou platenej spolupráce.
Spätná väzba, ktorú dostávam ukazuje, že keď si osvojíte správny mindset a dobre vystaviate školenie, budete sa cítiť pri vedení školení či prezentácií pred kolegami výborne, aj keď predtým ste boli v strese a v panike. Ja neučím len techniky a metódy, ale aj správne nastavenie mysle, ktoré potrebujete, aby ste sa cítili pohodlne pred ľuďmi.
Na základe vlastných skúseností a referencií som si uvedomila, aký silný nástroj máte v rukách, keď viete vytvoriť pútavé školenie či workshop. Túto zručnosť vám žiadna AI nezoberie. Žiadne príspevky na sociálnych sieťach vám nevytvoria také vzťahy a povedomie ako kvalitný workshop alebo prezentácia.
Od kedy organizujem značkové workshopy v tejto mojej “niche” téme, ma oslovili viaceré firmy s ponukou na spolupráce. A to bez toho, aby som ich ja aktívne vyhľadala a oslovila. To len ukazuje, akú silu vie mať dobre odvedený a odpropagovaný značkový workshop.
Prečo je pre podnikateľky dôležité budovať silnú osobnú značku?
Každá podnikateľka potrebuje pracovať na svojej osobnej značke, ktorá jej prináša klientov, nie len lajky a komentáre na sociálnych sieťach. Silná osobná značka, ktorá je jasne spojená s hodnotou, ktorú poskytujete, vám pomáha priťahovať pozornosť a záujem o spoluprácu.
Často sa však stretávam s tým, že keď začíname ako koučovia, lektori alebo konzultanti, robíme jednu zásadnú chybu, snažíme sa obsiahnuť príliš široký záber a cieľovú skupinu. Ja som robila rovnakú chybu, lebo som sa obávala zúžiť svoje témy a zacieliť na vybranú skupinu, keďže som nechcela prísť o príležitosti. Výsledkom bol však len veľký pracovný náklad, neustála potreba vytvárať nové školenia, veľa prípravy, žiaden čas na marketing a stres. Toto nie je cesta ako možné efektívne budovať osobnú značku. Je to ako snažiť sa zalievať veľkú záhradu s malou krhličkou, príliš namáhavé a neefektívne a výsledkom je vyhorenie.
Čo prinesie začínajúcej podnikateľke dobre pripravený značkový workshop?
Značkový workshop, tzv. signature workshop, je ten, ktorý ukáže vašej cieľovej skupine vašu unikátnu expertízu, zároveň si budujete dôveru a pozíciu odborníka. Dobre urobený a propagovaný značkový workshop vám buduje osobnú značku a zároveň prináša klientov.
V online svete sa často vníma budovanie osobnej značky len ako tvorba obsahu na sociálne siete. Avšak, týmto spôsobom získať výsledky trvá približne dva roky, a mnohým ľuďom chýba konzistentnosť. Navyše, s príchodom AI ako ChatGPT či Gemini, sa počet príspevkov na platformách ako Instagram, Facebook, či Linkedin výrazne zvýšil. Výsledkom je, že budovanie osobnej značky cez príspevky bude ešte náročnejšie a dlhšie.
Stratégia značkového workshopu mne osobne za tri mesiace zdvojnásobila počet členov vo Facebookovej skupine, priniesla 15 objednávok na moje online produkty, štyroch klientov na konzultácie a tri oslovenia od firiem, plus jedno pozvanie do podcastu. Opäť použijem záhradnícke prirovnanie, keď zasadíte semienko do úrodnej pôdy a staráte sa oň, rýchlo vidíte, ako rastie a kvitne a prináša plody.
Na túto tému organizujem webinár, kde podnikateľky a podnikatelia v službách ako koučing, konzultačný biznis či stratégie získajú cenné rady, ako v dobe AI budovať silnú osobnú značku, ktorá prináša klientov, nie len lajky.
Kto vás inšpiroval prípadne ešte stále inšpiruje vo vašom podnikaní?
Sledujem viacerých ľudí, najmä v online svete. Ak by som ich mala vymenovať či spočítať, tak je ich asi desať. Mala som viacero mentorov, online aj offline. Zaujíma ma, ako títo ľudia premýšľajú, a aj aký vedú osobný život. Pre mňa je úspech v biznise bez spokojných blízkych vzťahov len krátkodobá ilúzia. Do svojho vzdelávania celkovo investujem veľa peňazí aj času.
Tip pre Klub Akčných žien: Naposledy ma veľmi zaujal podcast Diagnóza podnikateľ, ktorý odvtedy pravidelne počúvam.
Ako relaxujete, čo vás nabíja energiou?
Najviac ma dobíja cvičenie, a chcela by som cvičiť častejšie, a krátka meditácia, ktorú sa snažím robiť každý deň. Moje deti a manžel, za ktorých som nesmierne vďačná, mi prinášajú pokoj na duši. Pomáhajú mi uvedomiť si, že to skutočne dôležité žijem tu a teraz. Ak som v podnikaní netrpezlivá, lebo chcem rýchlo vidieť ďalšie výsledky, uvedomím si, že všetko príde v správny čas a robím kroky, ktoré k tomu vedú. To dôležité už žijem.
3 otázky Klubu akčných žien, ktoré sú rovnaké pre všetky členky:
Čo očakávaš od Klubu Akčných žien, čo by si sa rada naučila, dozvedela, prípadne čo už si stihla vďaka klubu získať?
V klube sa najviac teším na stretnutie so zaujímavými ženami z rôznych oblastí. Networking a prepájanie v podnikaní je pre mňa dôležité a často mi otvorilo dvere tam, kde som ani nečakala, že sa raz ocitnem. Vďaka klubu som spoznala úžasné ženy. Niektoré mali u mňa konzultáciu, či boli na mojich webinároch. U niektorých som zas mala konzultáciu ja alebo som sa zúčastnila ich webinárov, ktoré mi priniesli skvelú hodnotu.
A naopak, čo vieš klubu AŽ ponúknuť ty?
Viem členkám pomôcť vytvoriť a viesť pútavé školenia či webináre a vytvoriť značkový workshop, ktorý buduje ich osobnú značku a prináša im klientov. Pomôžem im dosiahnuť to, aby sa cítili príjemne a boli autentické, aj keď si o sebe myslia, že sú “hrozné trémistky” alebo si mysleli, že pred ľudí nikdy nepôjdu. Aj ja som kedysi tri dni nespala kvôli päťminútovej prezentácii pred desiatimi spolužiakmi.
Akým ekvivalentom by si označila Klub akčných žien a čo pre teba Klub AŽ znamená?
Pre mňa je to úžasná komunita žien, z ktorých ide dobrá energia, ľudskosť a snaha si pomôcť a podporiť sa navzájom.
*fotografia: Simona Horváth Socratousová, zdroj: archív Simony Horváth Socratousovej