Chce byť autentická a rozpoznateľná. Janka buduje svoj biznis s poistením pomocou vlastného hashtagu

 

Janka tvoj profesijný život je spojený s poradenstvom, tréningami a financiami. Aká bola tvoja cesta k tvojej súčasnej práci špecialistu pre firemné poistenie?

Nikdy by som nepovedala, že poisťovníctvo mi bude “osudné”. Po skončení bakalárskeho štúdia(písal sa rok 2008)  som bola na pohovore na poisťováka. Vtedy som ponuku neprijala. No o pár dní sa mi ozvala moja budúca šéfka, že som ju zaujala a hľadajú lektora. Práve táto pozícia určila na takmer 10 rokov moje smerovanie. Niekoľko rokov som školila a neskôr viac ako 5 rokov manažovala tím lektorov v poisťovni a banke. Boli to krásne časy. Veľa som sa naučila. Umožnilo mi to sa rozvíjať osobnostne aj profesijne a pracovala som so skvelými ľuďmi. Stále som však cítila, že mi chýba osobná skúsenosť z priameho kontaktu s klientom, preto som sa rozhodla z trvalého pracovného pomeru vykročiť pravou nohou do vlastného podnikania pod silným partnerom Generali Slovensko.  Moja súčasná práca mi umožňuje uplatniť všetky skúsenosti, ktoré som nazbierala, keď som pracovala ako podpora predaja. Dáva mi finančnú a časovú slobodu a to je to, čo ma na nej baví.

Čo vnímaš ako najdôležitejšie vo svojej práci vo vzťahu s klientmi? Aké zručnosti potrebuješ, aby si vedela pomôcť svojim klientom?

Otvorená komunikácia je základom každého zdravého vzťahu, a to platí aj pri práci s mojimi klientmi. Neťahám im medové motúze popod nos.  Pýtam sa ich, čo odo mňa v rámci nášho biznis vzťahu očakávajú. Vďaka tomu som im o niečo bližšie. Okrem toho, že sa pýtam, tak aj veľa počúvam. Úprimne sa o mojich klientov zaujímam. Často s mojimi klientmi rozoberáme rodinné záležitosti, rozprávame sa o súkromí. S mojimi klientmi chcem mať dlhodobé vzťahy a chcem byť pre nich prvá voľba, keď si spomenú na poistenie.

Často podceňujeme a zabúdame sa poistiť, prípadne nedôverujeme poisťovniam.  Ako je, podľa tvojich skúseností, vhodné efektívne riešiť otázky poistenia, či už bytu, domu, dovolenky?

Ja som bola vždy tzv. “poistne pozitívna”. Doma sme mali vždy všetko poistené, čiže, pre mňa osobne, to nie je nič nezvyčajné. Je zaujímavé, že mať poistené auto, či byt, je pre nás samozrejmé. Ale čo tak poistiť si život? A ak má klient vlastný biznis tak poistiť si aj ten. Tieto oblasti tak trochu zanedbávame, lebo máme pocit, že práve nám sa nič nemôže stať.

Je prirodzené, že nerozmýšľame nad tým, že nám môže zhorieť dom, alebo čo budeme robiť, keď ochorieme.

Práve tu vnímam dôležitú úlohu finančného agenta “poisťováka”, aby sa pýtal tak, aby svojho klienta, v tom dobrom slova zmysle, “donútil” nad danými situáciami rozmýšľať.  Následne, ak má klient záujem danú tému pokryť poistením, tak ponúknuť klientovi riešenie. Dnes je možné veľa poistných produktov uzatvoriť online (hlavne PZP, či cestovné poistenie). Moji klienti sa aj v týchto témach obracajú priamo na mňa. Ja určite odporúčam, mať na poistenie svojho odborníka, ktorý pomáha vyriešiť poistnú udalosť.

Na svojom profile na LinkedIn už dlhšie komunikuješ #vztahsjanou. Ako vznikla táto myšlienka a ako ti pomáha LinkedIn v tvojej práci?

LinkedIn aktívne používam už viac ako 2 roky. Našťastie som na začiatku natrafila v online svete na Viktora Kostického, ktorý mi poskytol free konzultáciu pri káve a pomohol mi zorientovať sa v používaní LinkedIn na podporu budovania biznisu. Jedna z jeho rád bola, mať svoj vlastný hastag. A teda, čo viac môže byť o mne ako #vztahsjanou. Keď som začala s komunikáciou #vztahsjanou, mala som obavy, ako to bude pôsobiť. No môj cieľ je byť autentická a zapamätateľná, a aj vďaka nemu som. Cez LinkedIn svojmu publiku dávam informácie o tom kto som, čo a ako robím. Komunikujem osobné aj pracovné témy. Vnímam to ako budovanie vzťahov. Mám akurát čerstvú skúsenosť s klientkou, s ktorou sme sa spojili cez LinkedIn, a dnes sme už obchodní partneri. Na prvom stretnutí sme vôbec necítili, že sa vidíme prvýkrát a to práve vďaka LinkedIn a jeho sile.

Čo ti pomáha dobiť baterky ? Kto ťa najviac inšpiroval a ovplyvnil v tvojom živote?

Baterky si dobíjam hlavne cyklistikou a pohybom v prírode. Pochádzam z pod Vysokých Tatier, takže hory mám hlboko v srdci.

Po inšpiráciu nemusím ísť ďaleko. Je ňou určite moja mamka. Pred 20timi rokmi som si hovorila, že dúfam, že nebudem ako ona. Dnes by som bola veľmi rada ako ona. Obdivujem jej húževnatosť a disciplínu. S mojim ockom sú spolu 46 rokov a sú mi krásnym príkladom toho, ako to funguje, aj keď to nie je ľahké.

3 otázky Klubu akčných žien, ktoré sú rovnaké pre všetky členky:

ČO OČAKÁVAŠ OD KLUBU AKČNÝCH ŽIEN? ČO BY SI SA RADA NAUČILA, DOZVEDELA, PRÍPADNE ČO UŽ SI STIHLA VĎAKA KLUBU ZÍSKAŤ? Networking má veľkú silu a preto som sa stala súčasťou klubu. Cítila som potrebu byť súčasťou niečoho väčšieho, čo mi rozšíri obzory a ponúkne mi rozvoj. Klub mi ponúka široké spektrum tém, najviac ma bavia témy z oblasti marketingu a rozvoja biznisu. A teším sa na osobné stretnutia s ostatnými členkami.

ČO VIEŠ KLUBU AŽ PONÚKNUŤ TY?

V rámci biznisu som určite odborník na poistenie, takže sa môžu na mňa akčné ženy v tejto téme bez obáv obrátiť.

Ľudsky ponúkam moje životné skúsenosti a autentický pohľad na vec. Som otvorená novým výzvam. A keby niektorá z členiek chcela vyskúšať cestný bicykel, tak nech sa mi určite ozve 🙂

AKÝM EKVIVALENTOM BY SI OZNAČILA KLUB AKČNÝCH ŽIEN? ČO PRE TEBA KLUB AŽ ZNAMENÁ? 

Pre mňa to je určite WOMENPOWER. My ženy máme ohromnú vnútornú silu a môžeme si byť navzájom veľkou inšpiráciou a pomocou zároveň. Sme aj zraniteľné a je super vedieť, že nie som sama, či riešim také či onaké.

0 komentárov

Zanechajte komentár

Chcete sa pripojiť k diskusii?
Neváhajte prispieť!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *